|
Vin til fodboldSkrevet d. 6 August 2004Men vil der også blive drukket vin? Ja, faktisk, nemlig den chilenske Santa Rosita, der importeres af Kjær & Sommerfeldt. Men det sker på en særlig måde betinget af, at man i løbet af et kvarter skal kunne betjene op til 42.000 mennesker fra de 80 udsalgssteder i Parken: * Der er kun ét valg: Skal det være hvid eller rød? Chardonnay eller Cabernet? * En flaske med 25 cl hvid eller rød koster 40 kr. – samme pris som for 45 cl øl – og fodboldfolket ved, at det går hurtigst med lige penge. En pris på fx 41,25 kr. ville være helt umulig – alle de byttepenge! * Flaskerne har skruelåg – hurtig oplukning og ingen problemer med propsmag. * Vinen hældes over i et plasticglas, så man får ikke udleveret en flaske, der kan bruges som kasteskyts mod en umulig dommer.
Hvordan er så vinen? Vi har smagt både den hvide og den røde, og det er til prisen pæne vine, som mange vil kunne lide. De kan drikkes uden mad, men de kan også klare en hotdog. Sådan må det nødvendigvis være. Men man kan faktisk også få dyrere vine i Parken, nemlig i de forskellige VIP-loger for sponsorer, gæster og celebrities samt i de meget benyttede selskabslokaler. Vi har smagt en række af disse vine, og mange af dem er ubetinget til fem klare stjerner.
Men så bagefter ...? Der bliver jo tilført en masse drikkevarer under sportskampe og store koncerter. Øllet køres ligefrem til i tankvogne og føres frem i rør til de 80 udskænkningssteder. Nogle få tilskuere drikker vel også vand – og der er kun et kvarter til at komme af med det igen. Også det er der tænkt på. I Parken er der 426 toiletkummer til at sidde på og 1,3 kilometer urinaler på række og geled til dem, der er skabt til at stå op ...
Kilde: Vinavisen.dk
Se alle artikler
|