| ||||||||||||||||||||||
Log ind eller Bliv medlem | ||||||||||||||||||||||
Irma går mod discountstrømmenSkrevet d. 9 December 2004Det nye supermarked åbnede i Codanhus på Gammel Kongevej på Frederiksberg og er den første helt nye Irma-butik i flere år, bygget op fra grunden, med alle kædens nyeste tilbud inden for sortiment, indretning og service. ”Jo mere discount hos vore konkurrenter, jo mere satser vi på kvalitet. Jo mindre udvalg hos de andre, jo større udvalg hos os. Jo ringere service, jo mere satser vi på engagerede medarbejdere, der kender varerne og ved, hvad de kan anvendes til. I vores nye butik i Codanhus kan vi vise konkret, hvad der er vores modtræk til discount. Nu er det op til kunderne og vise, hvad de foretrækker,” siger adm. direktør Alfred Josefsen, Irma. Butikken er på knap 1000 kvadratmeter. Indretningen er meget lys og overskuelig med lave hylder, så det også er nemt for de hurtige indkøb. Den er specielt designet til denne beliggenhed på Frederiksberg med ekstra stort sortiment af:
Som butikschef er udnævnt Thomas Hammer, der gennem de seneste år har vist særdeles gode resultater i en anden Irma på Frederiksberg, Finsensvej. Han har samlet et team af medarbejdere, der er dedikeret til opgaven om at give kunderne god service. Han og hans lederteam i butikken har blandt andet været på Kokkeskole, så de kan give kunderne en bedre rådgivning. ”Det er afgørende for os, at vi har engagerede og serviceorienterede medarbejdere, som kender kunderne. Derfor er det vigtigt, at vi har mindre udskiftning, end der er i gennemsnit i dagligvarehandelen. Vores kunder skal opleve, at de kommer i deres egen Irma, der tager hensyn til netop deres behov. De skal ikke opleve, at de kommer i en kædebutik, der er præcis som de andre i kæden. For det er vi ikke,” siger Thomas Hammer. Se alle artikler |