| ||||||||||||||||||||||
Log ind eller Bliv medlem | ||||||||||||||||||||||
Fælles øko-fremstødSkrevet d. 9 December 2005Tre af Danmarks største økologiske mejerier – Arla, Thise og Naturmælk – er gået sammen om en fælles kampagne. I dag har økologi-trioen et 12 siders indstik i Ude og Hjemme, Femina og Alt for damerne og skubber egne interesser i baggrunden til fordel for et fælles fremstød for økologien. "Vi vil gerne vise, at alle i branchen arbejder for at skabe en mangfoldighed af gode, økologiske produkter. På den front er vi i samme båd," fortæller kategorichef Karsten Jeppesen fra Arla Foods, der har betalt kampagnen. Bløde historier til mor Kampagnen er rettet mod mødre i 20 –50-års alderen, og indstikket fortæller i nogle forskellige artikler om, hvordan økologi produceres, og hvad der er specielt ved de økologiske produkter. "Vi har været gode til at fortælle de hårde historier om Arla. Men vi vil gerne ud med gode historier til andre end dem, der kun læser Børsen, så det er derfor vi har valgt de tre dameblade," forklarer Karsten Jeppesen. Ud over at fortælle om økologien er det også vigtigt for Arla, at de med kampagnen sender et signal om, at de vil samarbejdet i branchen. "Der har længe været en myte om, at vi kun er ude på at udrydde de andre mejerier. Det passer altså ikke, så det vil vi selvfølgelig også gerne vise med kampagnen, siger kategorichefen fra Arla Foods, der også har finansieret indstikket, der vil være med bladene de næste to uger. Thise: god ide Hos Thise er salgschef Mogens Poulsen begejstret for den fælles kampagne. Han mener, det er en god vej at gå, og et godt signal at sende, hvis salget af økologi skal fremmes. "Thise er generelt interesseret i at økologien får et løft. Selvfølgelig går vi op i vores markedsandele, men i stedet for at tage dem fra de andre, er det for os meget mere interessant, at udvide det samlede salg af økologi. Vi ville ikke kunne løfte sådan en kampagne selv, så vi er glade for at gøre det i et samarbejde," siger salgschef Mogens Poulsen. Samarbejdet er et ud af en række forskellige samarbejder. Gennem de seneste fem år har flere mejerier arbejdet sammen om at fremme økologien – blandt andet gennem tv-reklamer. Se alle artikler |