| ||||||||||||||||||||||
Log ind eller Bliv medlem | ||||||||||||||||||||||
Økologisk mælk til Citroën-folketSkrevet d. 10 Marts 2007”Der er helt klart en rød tråd i vore forbrugsvalg. Går man efter design, nytænkning og eksperimentelle funktioner i bilen, hvilket jo eksempelvis er et af Citroëns varemærker, så vil man også være mere tilbøjelig til at afprøve nye produkter i andre sammenhænge,” siger Henrik Dahl. I mælkeuniverset betegner han de økologiske produkter som de nye og utraditionelle, hvilket forklarer, at 57 % af Citroën-ejerne foretrækker økologisk mælk. Volvo ikke til det nye I den anden ende af øko-skalaen ligger Volvo, hvor kun 36 % foretrækker de økologiske produkter. ”Volvo er fornuft, sikkerhed, tradition og ikke særlig sexet, så Volvo-ejere springer ikke uden videre på nye forbrugstrends som økologi,” siger Henrik Dahl, som selv kører i en Opel Zafira. Familien Dahls foretrukne mælk er skarpt dikteret af de tre yngste i flokken på 8, 10 og 12 år, som sværger til økologisk skummetmælk, hvilket faktisk passer på Opel-profilen: Fedtfattig og en pæn tilbøjelighed til økologi. Undersøgelsen viser dog også, at forbrugere ikke altid køber deres foretrukne mælk. Et flertal af bilejerne foretrækker således økologisk mælk, men i det samlede salg udgør økologisk mælk kun godt en fjerdedel. alg i % Citroën Peugeot Renault Ford VW Opel Fiat Skoda Toyota Volvo Øvrige Total
Se alle artikler |