HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Søg i artikler

Pizza gigant udgiver sit eget madmagasin

Skrevet d. 31 Maj 2007
Danmarks førende fastfoodportal, Just-Eat.dk, lancerer nu sit helt eget trykte gratismagasin. Magasinet, der får navnet SLICE, bliver at finde hos samtlige firmaets ca. 1.000 samarbejdspartnere landet over. Firmaet lover spændende og vedkommende indhold, der skal være med til at styrke Just-Eat.dk’s position og skabe øget goodwill hos de unge fastfoodspisende forbrugere.

Læse her eller ta’ med hjem
SLICE får en central placering i restaurationerne og vil som hovedregel være det eneste tilgængelige læsestof til at udfylde tomrummet, mens gæsterne venter på deres bestilling. Fanger SLICE interessen, kan magasinet frit tages med og blive læst færdig sammen med den lune pizza hjemme i sofaen. De, der får ordren leveret, kan vælge at få deres eksemplar af SLICE bragt til døren sammen med bestillingen.

Sultne efter spændende læsestof
SLICE, der udkommer første gang til august, bliver en blanding af interviews, trends, billedserier, modeartikler og anmeldelser, som krydres med konkurrencer og afstemninger. Hos Just-Eat.dk fastslår man, at indhold og form vil være nøje afstemt i forhold til fastfoodfolket, som ifølge firmaet hungrer efter spændende læsestof, mens maven rumler.

”Vi har længe ment, at der manglede nærværende og underholdende læsestof til gæsterne på de mange restaurationer, som vi samarbejder med. Vi er derfor vilde med idéen om at kunne give gæsterne et fedt magasin med os som afsender,” fortæller Morten Larsen, adm. direktør i Just-Eat.dk.

Mindre fyld – ekstra indhold
Idéen til magasinet kommer fra kommunikationsbureauet Camp4, der beskriver konceptet som en anderledes form for kundemagasin, der skal skabe positiv opmærksomhed og øget loyalitet hos en målgruppe, der traditionelt er kritisk over for de mere påtrængende former for markedsføring.

”Med SLICE vil vi gerne vise, at kundemagasiner giver mening for andre virksomheder end blot banker og bilfirmaer. Visionen har været at skabe et vedkommende gratismagasin, hvor indhold og læseværdighed kommer i første række, mens profilering af afsenderen træder i baggrunden. Det mener vi er vejen til langtidsholdbar goodwill og kendskab for Just-Eat.dk,” fortæller Kristoffer Okkels, partner i Camp4.

Vil ikke slå for stort brød op
SLICE udkommer over hele landet i et oplag på 50.000 fordelt på ca. 1.000 pizzasteder, burgerbarer mv., men ambitionerne rækker videre, forlyder det fra Just-Eat.dk.

”Vi har fået virkelig god respons på initiativet fra både restauratører og annoncører, men har alligevel valgt at lægge forsigtigt ud. Vi vil være sikre på, at SLICE kommer godt fra start og bliver en positiv oplevelse for alle parter. Derfor er oplaget sat konservativt, men vi er naturligvis klar til at skalere op, når vi kan se, at interessen er til det. Og i et bredere perspektiv er det selvfølgelig også noget vi vil se på i forhold til nye markeder,” slutter Morten Larsen.


Se alle artikler