HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Søg i artikler

Populær burgerkæde fyrer op under succesen

Skrevet d. 1 Oktober 2016
Med flammegrillede burgere og et kendt amerikansk brand i ryggen, har Carl’s Jr. for alvor fundet sin plads på det danske marked. Burgerkæden, der er USA’s femte største, har oplevet massiv vækst i Danmark, hvor burgere er populære som aldrig før. Det er især kombinationen af et velkendt koncept og ægte amerikansk stil, der ser ud til at have fundet vej til hjertet af de burgerentusiastiske danskere. - De nuværende danske restauranter vokser hastigt. Forbrugerne efterspørger burgere af høj kvalitet, og vi er glade for, at danskerne har taget så godt imod vores restauranter, siger Marianne Bedsted, der er direktør for Salling og Franchise i Dansk Supermarked Group. Burgerkæden udvider massivt de kommende år Den første Carl’s Jr. åbnede i Næstved i 2013 i et samarbejde mellem CKE Restaurants Inc og Dansk Supermarked Group, der har rettigheden til at etablere Carl's Jr. restauranter i Danmark. Hidtil er alle burgerrestauranterne placeret i forbindelse med Bilka hypermarkeder. I 2016 blev aftalen dog udvidet til, at Carl’s Jr. nu også kan åbne på strøgplaceringer, og det skaber helt nye muligheder for at udbrede kæden i hele landet. Dansk Supermarked Group har derfor store planer for burgerkæden i 2017. - Med den nye aftale kan vi åbne restauranter på super attraktive placeringer. Vi har planer om at åbne en række restauranter i de kommende år. Den næste bliver i Odense her til efteråret, og endnu flere kommer til i 2017, siger Marianne Bedsted, der mener, at virksomheden har en forpligtigelse til at udnytte burgerkædes fulde potentiale. - Carl’s Jr. er et stærkt brand, som virkelig har bidt sig fast blandt dem, der elsker en god burger. Det er et scoop for os, når vi kan gå sammen med et amerikansk brand, der kommer med en så succesfuld forretningsmodel og et professionelt set-up. Deres ekspertise matchet med vores kendskab til kunderne har vist sig at være rigtig værdifuldt, siger Marianne Bedsted. Danmark er løftestang for resten af Europa Det er ikke kun i Danmark, at den amerikanske burgerkæde oplever vækst. Carl’s Jr. har over 1400 restauranter på verdensplan, og det antal er stødt stigende. Særligt Europa er et interessant marked, og her skal erfaringerne fra de danske burgerrestauranter bruges til at indtage nye lande. Samarbejdet mellem Dansk Supermarked Group og CKE Restaurants Inc har været første skridt på vejen for at få Carl’s Jr. restauranter ind på det nordeuropæiske marked, fortæller Michael Hald, Head of Franchise i Dansk Supermarked Group. - Vores erfaringer fra de danske restauranter, skal bruges til at sprede konceptet til de øvrige lande i Europa. Teamet bag Carl’s Jr. rejser indimellem til Danmark for at besøge vores restauranter og lære af os, siger Michael Hald. Ifølge Franchisechefen er der da også gode erfaringer at tage med fra de danske restauranter. - Når vi får mange forespørgsler fra alle egne af Danmark, der går på, om vi ikke åbner i de forskellige byer, og vi har gæster, der villige til at køre mange kilometer for at få en af vores burgere, så må det være, fordi vi kan et eller andet. Hele konceptet passer bare enormt godt ind i den burgertrend, vi ser lige nu, siger Michael Hald. Om Carl’s Jr. Foruden flammegrillede burgere, der laves af 100 % oksekød, er Carl’s Jr. kendt for sine sprøde Chicken Tenders og milkshake lavet af rigtig vaniljeis. Burgerkæden adskiller sig fra konkurrenterne ved det høje serviceniveau, der blandt andet betyder, at maden først laves, i det øjeblik gæsterne bestiller, og menuen bliver efterfølgende serveret ved bordet, ligesom gæsterne må tage al den sodavand, de kan drikke. Carl’s Jr. har lige nu fem restauranter i Danmark. Reatauranterne er placeret i Aarhus, Aalborg, Næstved, Kolding og Vejle. Carl’s Jr. har over 1400 restauranter i verden. I Europa har Carl’s Jr. restauranter i Danmark, Tyrkiet og Rusland.

Se alle artikler