| Kunstige sødemidler er et stigende markedSkrevet d. 14 Juni 2004Flere forbrugere skifter sukkeret i kaffen og i madlavningen ud med kunstige sødemidler.
Flere forbrugere skifter sukkeret i kaffen og i madlavningen ud med kunstige sødemidler. For få år tilbage var det primært diabetikere, der købte sødemidlerne, men nu er det et bredt udsnit af kunderne og i høj grad de unge forbrugere, fortæller informationsdirektør i Coop Danmark Jens Juul Nielsen. Coop har i årets første fire måneder solgt fem procent mere af de alternative sødemidler sammenlignet med samme periode sidste år. I de seneste år er der sket en betydelig udvikling i produktsortimentet, så sødemidler nu fås som tabletter, pulver og i flydende form. Ifølge AC Nielsen vokser totalmarkedet for sødemidler med 19 procent om året og udgør i øjeblikket 21,7 millioner kroner. Med en vækstrate på 47 procent vokser salget af de flydende sødemidler hurtigst.
Kilde: Børsen (Børsen Fødevarer, side 7)
Se alle nyhederne
|