| Butikskæder bruger markedsføringstilskud på egne mærkerSkrevet d. 16 Juni 2004De store dagligvarekæder bruger tilbudsaviserne til at markedsføre egne mærkevarer, selv om aviserne er finansieret af mærkevareleverandørernes markedsføringstilskud.
De store dagligvarekæder bruger tilbudsaviserne til at markedsføre egne mærkevarer, selv om aviserne er finansieret af mærkevareleverandørernes markedsføringstilskud. En undersøgelse fra Gallup Adfact viser, at Kvickly kun bruger en tredjedel af pladsen i tilbudsaviserne på de rigtige mærkevarer, Bilka bruger marginalt mere, og både Fakta, Dagli'Brugsen, Netto og Føtex bruger mindre end 40 procent af pladsen på mærkevarerne, som betaler regningen. Bo Lundberg, administrerende direktør i Toms og bestyrelsesmedlem i Dansk Annoncørforening, ser med stor alvor på undersøgelsens konklusioner. Han mener, at kædernes private mærker lukrerer på markedsføringstilskuddene til mærkevarerne. Dansk Annoncørforening har allerede nedsat en arbejdsgruppe bestående af leverandører, som nærmere skal undersøge alle aspekter af tilbudsaviser som medie.
Kilder:
Børsen (MedieMarked, side 6-7)
Se alle nyhederne
|