| Superbrugsen skifter kursSkrevet d. 16 Juni 2004Alfred Josephsen, der har været chef for SuperBrugsen i to måneder, vil nu sende virksomheden igennem en lang række forandringer.
Alfred Josephsen, der har været chef for SuperBrugsen i to måneder, vil nu sende virksomheden igennem en lang række forandringer. Kursskiftet sker for at rette op på et skuffende resultat i 2003. Kursændringen betyder blandt andet, at kæden skal have en tydeligere profil. - SuperBrugsen har aldrig haft et klart image, som Irma har, forklarer Alfred Josephson med henvisningen til den store spredning i forretningernes størrelse og geografiske placering. Derudover skal der ryddes ud i varesortimentet, således at der kommer større fokus på frugt, grønt og kød. De enkelte butikker skal også have større selvbestemmelse, sådan at de får mulighed for at tilpasse sig det lokale marked. For nogle butikkers vedkommende kan der imidlertid blive tale om lukninger eller konverteringer til Fakta-butikker. Alfred Josephson er i forvejen direktør for den konkurrerende kæde Irma, som han vendte fra underskud og tilbagegang. Præstationen indbragte ham sidste år titlen som årets leder. I weekenden lagde han sidste hånd på en bog, der fortæller om hans arbejde med Irma-kæden.
Kilder:
Børsen (1. sektion, side 5)
Jyllands-Posten (Erhverv & Økonomi, side 1)
Jyllands-Posten/Morgenavisen (Erhverv & Økonomi, side 6)
Se alle nyhederne
|