| Ib og John bag ny juleostSkrevet d. 9 November 2004På Arla Foods' mælkekartoner kan danskerne i disse dage læse om, hvordan mejeristerne Ib og John har forberedt juleosten fra Klovborg Mejeri.
Ib Nørgård Madsen har været ansat i Arla Foods i næsten 25 år. Han er 45 år og har to børn, en dreng på fem år og en pige på syv år. Han kan godt lide den gode smag og konsistensen i en Klovborg Ost, men er også til de mere lagrede oste.
”Juleosten går imod den fedtfattige trend, som findes i øjeblikket, og her op til jul skal vores mad rigtig smage godt, og så venter vi med at tabe os til efter nytår”, siger han.
Forkælelse i højtiden
Juleosten er en Danbo 50+ på 29 procent fedt med en fyldig og let pikant smag, der har lagret på Klovborg Mejeri i 30 uger.
Osten er produceret i en begrænset mængde og blev lanceret i sidste uge som pakkeost, der kan købes i alle større butikker frem til jul.
Det er første gang, at Arla Foods lancerer en decideret juleost.
Klovborg juleost er en 50+ Danbo med en fyldig og let pikant smag.
”Vi vil gerne tilbyde lidt ekstra osteforkælelse her op til jul og til julefrokosterne, og hvis det bliver en succes, kan idéen blive en tilbage- vendende begivenhed”, siger Rikke M. Lynggaard, der er brand manager i Division Danmark.
Den anden halvdel af det travle makker- par på Klovborg Mejeri er den 46-årige John Jepsen. Han er gift, har to drenge på henholdsvis 14 år og 16 år og har været ansat i virksomheden i 17 år.
”Det er jo lidt specielt, at vi har produceret osten i foråret, hvorefter den bare lå og ventede på, at det blev juletid”, siger han.
Se alle nyhederne
|