| Øget konkurrence mellem discountbutikkerSkrevet d. 16 November 2004Discountbutikkerne kæmper som aldrig før om de københavnske kunder. Rema 1000 er netop gået ind på det københavnske marked, og den tyske discountkæde LIDL er stærkt på vej. I kampen om kunderne er beliggenheden afgørende, og derfor er det et modtræk over for blandt andre LIDL at forhindre dem i at få de bedste lokaler, siger Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop Danmark, der står bag blandt andet Fakta, SuperBrugsen og Irma. Taberne i discountkrigen er de traditionelle supermarkeder, og udviklingen har betydet, at en række mindre SuperBrugsen-butikker har drejet nøglen om eller er konverteret til Fakta eller Irma. Med Fakta-kæden satser Coop på discount, mens Irma satser på højkvalitet som et alternativ til discountbutikkerne. I december åbner en ny, stor Irma på Frederiksberg.
Kilde: JP København
Se alle nyhederne
|