| Karoline får nye klæderSkrevet d. 20 April 2005Madlavningsprodukterne fra Karolines Køkken får et nyt udseende. Designet af emballagerne ændres, og navnet ”Karoline’s” droppes, så forbrugerne fremover møder produkterne under navnet ”Karolines Køkken”.
”Ved at skifte til ”Karolines Køkken” ønsker vi at signalere, at vi har to hovedformål: At hjælpe forbrugerne med at løse deres problemer med aftensmaden til hverdag. Og at inspirere dem til weekendens måltider”, siger Tove Færch, der er brand manager for Karolines Køkken.
Først til at iklæde sig det nye design bliver Karolines Køkkens fløder og syrnede mejeriprodukter, som er ude i butikkerne fra 25. april. Blandt dem er to nye fraicher med henholdsvis franske urter og tomat/basilikum, som indeholder stivelse og derfor kan koges, uden at de skiller. Derefter følger de øvrige produkter fra Karolines Køkken.
På de nye emballager kan forbrugeren lade sig inspirere af enten tips eller opskrifter, som indholdet egner sig særligt godt til. Og man kan ringe eller maile direkte til køkkenets medarbejdere og få svar på spørgsmål om madlavning og mejeriprodukter.
Karolines Køkken har siden 1962 haft som sit hovedformål at udvikle velsmagende, enkle og sikre opskrifter.
Arla Foods fik for to år siden overdraget Karolines Køkken fra Mejeriforeningen, efter at det i en årrække kun var Arla, der havde benyttet og udviklet varemærket Karoline’s.
Karolines Køkkens hjemmeside www.arla.dk/karoline, der hver dag besøges af cirka 5.000 personer, ændrer 25. april, udseende, så det svarer til designet på de nye emballager.
På hjemmesiden kan man gratis tilmelde sig en madmail service, hvor man hver torsdag forsynes med enten madplaner til ugens hverdage bestående af fem nemme, varierede og sunde opskrifter eller en weekendmenu, som man kan forkæle sig selv med. Med madplanerne følger også en indkøbsliste.
I Sverige sælger Arla en række tilsvarende madlavningsprodukter under navnet ”Arla köket”, men med samme design som produkterne i ”Karolines Køkken” serien.
Se alle nyhederne
|