| Bryggerigruppen sender ny øl på gaden 1. majSkrevet d. 27 April 2005Danskerne har i løbet af 2004 prøvesmagt og testet fire forskellige nye Royal-varianter på udvalgte barer og caféer over hele Danmark. Royal Red viste sig at blive en klar vinder blandt de fire test-øl.
Derfor skal den nu ud på hylderne i supermarkederne, så alle danskere kan få glæde af den friske, nye øl til sommer, oplyser Bryggerigruppen.
- Danskerne er generelt meget glade for at prøve nye øltyper. Derfor var tidspunktet oplagt til at lancere Royal Red, der er en helt ny slags øl. Udover at have en meget karakteristisk rød farve, holder den en alkoholstyrke på 4,8 pct., hvilket vil sige, at den er på pilsnerniveau. Den har en forfriskende, frugtagtig og behagelig smag, og vi synes selv, at vi har ramt en vældig fin, afbalanceret smagsnuance.
- Vi forventer, at Royal Red vil være meget attraktiv specielt i sommertiden, men kan bestemt også nydes resten af året, siger Bryggerigruppens marketingchef Steffen Hjermind, der tilføjer, at Royal Red komplimenterer Royal Pilsner og Royal Classic, der begge har slået godt igennem.
Den røde farve skyldes, at den indeholder saft fra danske bær og frugter og adskiller sig derved væsentligt fra andre øl på markedet.
Både dagligvarehandlen, restauranter og caféer har taget godt imod Danmarks nye, røde øl, som vil være i handlen 1. maj.
Kilde: Netposten
Se alle nyhederne
|