| Mindre sukker er et hitSkrevet d. 18 Maj 2005Endnu lader strandvejret vente på sig, men de danske forbrugere er tilsyneladende klar til at smyge sig i bikinier og badebukser. I al fald er det i løbet af vinteren gået strygende for salget af Arla Foods’ nye sukkerreducerede – og dermed mindre fedende – mejeriprodukter.
Den nye Matilde Mild med 30 pct. mindre tilsat sukker har på få måneder opnået en salgsandel på 25 pct. i forhold til almindelig Matilde Kakaoskummetmælk.
Siden Arla i december fjernede sukkeret fra de sidste to (ud af fem) Cheasy-yoghurter og erstattede det med sødemiddel, er salget steget med hele 12 pct.
”Danskerne har lyttet til ernæringseksperternes advarsler mod at spise for meget sukker. Ganske vist udgør sukkerindholdet i mejeriprodukter kun fem procent af det sukker, som danskerne spiser. Men Arla har naturligvis et ansvar for at give forbrugerne mulighed for at vælge sukkerreducerede eller helt sukkerfri yoghurt, kakaomælk og andre mejeriprodukter. Det arbejde fortsætter vi fremover,” siger marketingdirektør i Division Danmark Anne With Damgaard.
Også i Sverige har Arlas sukkerreducerede yoghurter succes. Siden de svenske Yoggi yoghurter kom i udgaver med henholdsvis mindre og intet sukker, er Yoggis markedsandel steget fra 40 pct. til 46 pct.
Se alle nyhederne
|