HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Forbrugeren i fokus hos ny Arla-direktør

Skrevet d. 16 Juni 2005
Forbrugeren i fokus hos ny direktør Den nye administrerende direktør i Arla, Peder Tuborgh, er hovedansvarlig for den store forandringsproces, som medarbejderne på det danske marked tog hul på i starten af året. Samtlige 8.500 danske medarbejdere har via stormøder været med til at sætte den nye dagsorden for Arla, som skal genvinde forbrugernes tillid på det danske marked. ”Det ligger mig meget på sinde, at vi i Arla Foods formår at udvikle vores evne til at forstå og servicere forbrugerne med de rette produkter i alle de lande, hvor vi er repræsenteret”, siger Peder Tuborgh. "Der findes ingen anden dansk virksomhed af denne størrelse, hvor man har inviteret samtlige ansatte til at deltage i dialog og debat. Det er et massivt tiltag. Med hensyn til de små mejerier i Danmark så har vi sammen med økologiske mejerier lavet fælles kampagner i bl.a. tv og afholdt Ø-dagen, hvor forbrugerne kunne opleve, at køerne kom på græs. Vi har desuden en aftale med alle mejerierne om, at de kan leje og bruge vores grønne mælkekasser og vores rullebure. Mest vigtigt er dog den forandring, vi har opnået indtil nu. Vi har stadig en lang rejse foran os, men hold op hvor er der sket meget". Læs mere: > Pressemeddelelse om den nye direktør > Den nye direktørs karriereforløb > Print > Tip en ven Peder Tuborgh fortæller, hvordan Arla i det seneste år konkret har arbejdet med ”Naturlig omtanke” og seks kendetegn, som omverdenen skal kende Arla for: Naturlighed og kvalitet: Vi har totalt revideret markedsføringsplanen for det danske marked. I stedet for at fokusere på de enkelte produkter er landbrugsværdierne og Arlagården nu en central del af vores markedsføring. Vi lægger vægt på, at sikkerheden og kontrollen er i orden hele vejen fra ko til køledisk. Sundhed: Siden nytår har vi lanceret en lang række produkter, hvor mængden af sukker og fedt er reduceret. Vi har evnet at reagere på kritikken med det samme, og vores produktudvikling går nu i retning af endnu sundere produkter. Inspiration: Vi har stadig til gode at sætte fuld tryk på inspirationen, men vi har indtil videre relanceret Karolines Køkken for at hjælpe og inspirere forbrugerne under madlavningen endnu mere, end vi har gjort før. Desuden vil vi senere på året sætte fokus på, hvordan man kan anvende naturelprodukter på morgenbordet og i madlavningen. Åbenhed: Vi har skabt Arla Forum, som er en fantastisk platform for dialog med forbrugerne. Vi har turdet at åbne op, og vi fortsætter udviklingen af Arla Forum. Familien: Første søndag i maj afholdt vi for første gang Arla-dag, hvor familien blev inviteret til leg og sport i de lokale fodboldklubber. 11.000 børn deltog, og det bliver en tilbagevendende begivenhed.

Se alle nyhederne