| Carlsberg-flaske får pænt comebackSkrevet d. 22 Juni 2005Otte uger efter at Carlsberg tog konsekvensen af kritikken og de dårlige salgstal og relancerede pilsneren på gammel flaske og i kasser med 30 styk, har Carlsberg vundet halvdelen af det tabte terræn tilbage, skriver Ritzau.
Den barske modtagelse af den nye designerflaske betød at salget af pilsneren styrtdykkede, så der i månederne op til relanceringen kun blev solgt halvt så mange Carlsberg Pilsner som på samme tid året før.
Det fik i midten af april Carlsberg til at sende de gamle flasker på markedet igen og det har hurtigt givet pote.
- Vi har stort set genvundet vores distribution og tendensen i vores markedsandele peger i den rigtige retning, siger administrerende direktør Jørn Tolstrup Rohde, fra Carlsberg Danmark.
Ses der på det samlede salg i perioden fra midten af april til midten af juni 2005 i forhold til samme periode året før, så ligger salget i år dog stadig cirka 25 procent under salget sidste år.
Kilde: TV2
Se alle nyhederne
|