| Ølreklame: Forskellen på kone og elsker er 30 kgSkrevet d. 27 Juni 2005Den sydamerikanske øl-producent Regional er raget særdeles uklar med en række kvindeorganisationer - en reklamekampagne bragt på TV i Venezuela har fået kvinderne på barrikaderne. Det skriver nyhedstjenesten Ananova.
I reklamen lyder det; "forskellen mellem en kone og en elsker er 30 kilo". Det synes kvinderne angiveligt ikke er sjovt. Kvinderettighedsgrupperne kalder reklamen chauvinistisk og kræver en offentlig undskyldning fra selskabet bag reklamen.
- Jeg vil vædde på, at alle disse kvinderettighedsgrupper ledes af kvinder, der vejer mindst 30 kilo for meget, lød det ifølge avisen El Universal, fra Regional Beers repræsentant.
Regional Beer har dog ikke tænkt sig at kaste håndklædet i ringen på kvindernes opfordring. Der bliver ingen undskyldning med mindre, domstolene ender med at kræve en sådan, lyder det fra bryggeriet.
Kilde: TV2
Se alle nyhederne
|