HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Polske bryggerier skal strømlines

Skrevet d. 30 Juni 2005
Et nyt hovedkontor og en mere strømlinet produktion. Det er nogle af konsekvenserne af Royal Unibrew's køb af to og et halvt bryggeri i Polen. I går var det store pressedag for Royal Unibrew i Polen. Siden købet af to og et halvt bryggeri i Polen i april har Royal Unibrew arbejdet intenst med at få alle detaljer på plads omkring personale, produktion, salg, marketing m.m. I går var det så tid til at præsentere den fremtidige strategi for Royal Unibrew Polska, som bryggerierne fremover vil blive benævnt. Det halve bryggeri er selskabets 48 pct. store aktiepost i bryggeriet Perla. Royal Unibrew’s hovedkontor kommer fremover til at ligge i Krakow og forventes at være færdigt i slutningen af juli – altså om cirka en måned. Kontoret i Poznan forventes til gengæld at blive lukket. Giver synergieffekter ”Ved at centralisere vores administrative funktioner som regnskab, køb og salg, marketing, logistik og distribution i Krakow, forventer vi at kunne opnå væsentlige synergieffekter”, lyder det fra Robert Pabla, CEO for Royal Unibrew Polska. Han fortæller, at udviklingsplanerne inkluderer allerede afsluttet sammenlægning af salgsafdelingen, udvikling af logistiksystemer og standardisering af de administrative systemer. Yderligere investering i bryggerier Robert Pabla understreger, at de to bryggerier Strzelec og Brok vil køre videre som hidtil - dog mere strømlinet og med nye investeringer. ”Vores planer for produktionsfaciliteterne inkluderer yderligere udvikling og investering, ligesom der også vil blive tale om implementering af best practice og produktionsoptimering, som vi har set det i Royal Unibrew’s andre bryggerier i Danmark og Baltikum”, forklarer han. De to bryggerier har en samlet produktionskapacitet på omkring en million hektoliter om året. I alt 340 ansatte Total set har Royal Unibrew Polska omkring 340 ansatte, hvoraf de cirka 90 er beskæftiget indenfor salg og marketing. Købet af to og et halvt polsk bryggeri er i overensstemmelse med MACH II, som er Royal Unibrew’s treårige strategiplan Kilde: Plus-portal.dk

Se alle nyhederne