| Kellogg udnytter sundhedstripSkrevet d. 1 November 2005Det positive budskab om Kellogg's morgenmad sluges af oftere og oftere af forbrugerne. Det har givet pote, for øget reklamering og lancering af de to nye produkter, Cheez-It og Eggo vafler, har i tredje kvartal givet koncernen en overskudstigning på 11 pct. efter skat. Det får Kellogg til at hæve udsigterne til dette års overskud.
Kellogg forsøger med sine nye kampagner og produkter at ramme de sundhedsbevidste forbrugere. Den målrettede indsats ses især i de nye varianter af morgenmadsproduktet Special K med frugt og yougurt.
Dan Popowics, der er analytiker ved Fifth Third Asset Management i Cincinnati, ser satsningen som intelligent.
"De spiller sundhedstemaet godt. Innovation i mad handler i stigende grad om sundhed og bekvemmelighed, og det kan Kellogg tillade sig at tage ekstra pris for," siger Dan Popowics.
Kilde: Børsen
Se alle nyhederne
|