| Irma udfordrer danske fødevareproducenterSkrevet d. 24 Januar 2006Små danske producenter af kvalitetsfødevarer får nu chancen for at nå et større publikum
Under overskriften ”Irmas Varevalg 2006” introducerer Irma en utraditionel og anderledes måde at finde nye fødevareleverandører på.
Formålet er at give flere små eller specielle producenter en chance for at få solgt deres varer til kædens mange kvalitetsbevidste kunder.
”Baggrunden er, at vi oplever en voldsom stigning i interessen hos vores kunder for nye fødevarer fra mindre producenter, hvor varen har særlige kvaliteter i form af en særlig god smag og en god historie bag,” siger indkøbschef Hans Christian Ipland, Irma.
”Dertil kommer, at vi ser flere og flere ildsjæle, der begynder små produktioner af unikke fødevarer. Vi tror, vi har en fælles interesse, og derfor opfordrer vi dem, vi ikke i forvejen har kontakt med, til at henvende sig. Så giver vi de bedste en chance for at få deres varer solgt i Irma, hvis kunder nok er de mest interesserede i nye produkter og små producenter,” siger Hans Christian Ipland.
”Samtidig vil vi gøre med den myte om, at små leverandører ikke har en chance i dagligvarekæderne. I Irma har vi altid haft tæt samarbejde med mange mindre producenter, og vi er på konstant jagt efter kvalitetsvarer, som man ikke kan få hos vore konkurrenter. Nu intensiverer vi denne jagt med Irmas Varevalg 2006,” siger Hans Christian Ipland.
Kravene til produkterne er ”blot”, at de har særlige kvaliteter i forhold til eksisterende produkter på markedet: Det vil sige særlig velsmag og historie og derudover må produkterne gerne være økologiske.
Den, eller de, producenter hvis varer bedst lever op til disse krav, kan se frem til at levere varer til alle Irmas butikker og komme med i supermarkedskædens markedsføring.
Alle producenter med gode ideer kan på www.irma.dk/varevalg indsende beskrivelse og kontaktoplysninger til Irmas indkøbere, der er klar til at blive inspireret og komme i gang med at vurdere de nye potentielle leverandører. ”Irmas Varevalg 2006” starter i dag og tilmeldingsfristen er den 15. marts. Også kunder kan komme med forslag til varer, de ønsker at se på Irmas hylder
Se alle nyhederne
|