| Discountkæder stomer fremSkrevet d. 7 September 2005Antallet af nye discountkædebutikker stiger hastigt i disse år. Rema1000 og Fakta har åbnet 50 butikker sidste år på trods af, at væksten i dagligvarebranchen er stagnerende. Tal fra Danmarks Statistik viser dog, at discountbutikkerne fastholder en vækst på 4,5 procent. Rema1000's direktør Henrik Burkal påpeger, at discountkædernes succes ligger i danskernes ønsker om at bruge deres rådighedsbeløb på at realisere sig selv igennem rejser og andet forbrug. Desuden vil vi gerne handle i vores nærmiljø. Derfor mener Henrik Burkal, at discountbutikken skal fungere som nærbutik, hvilket bliver bakket op af Bruno Christensen fra Retail Institute Scandinavia. Bruno Christensen spår, at discountbutikkerne vil sidde på 40 procent af markedet mod de 30 procent i dag.
Kilde: Jyllands-Posten/Morgenavisen
Se alle nyhederne
|