| Kædernes egne mærker står til eksplosiv vækstSkrevet d. 4 Oktober 2005Butikskæderne satser i stigende grad på egne mærker, de såkaldte private labels, og det kommer til at kunne mærkes hos eksempelvis Arla og Danish Crown. Den øgede satsning er allerede en kendsgerning, men den er blevet yderligere forstærket af, at tyske Lidl nu har gjort sin entre på det danske marked. Kæden er kendt for at have en stor andel af egne varer i butikkerne. Også hos Coop vil man lade egne mærker få øget plads, fortæller indkøbsdirektør i Coop Jan Lundgren. Ifølge ham er Coop i fuld gang med at lave en fælles nordisk platform, der skal betyde, at kæden over de kommende år vil fordobl antallet af varer under eget mærke. Professor på Institut for Afsætningsøkonomi ved CBS Torben Hansen mener, at det netop er på private labels, at kampen kommer til at stå mellem butikskæderne de kommende år, for det er her, at man vil være i stand til at knytte forbrugerne tættere til sig.
Kilde: Økonomisk Ugebrev
Se alle nyhederne
|