HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Et stigende antal forbrugere handler nu dagligvarer ved et tryk på musen

Skrevet d. 27 August 2009
Et flere hundrede år gammelt indkøbsmønster for den typiske familie er ved at ændre sig. Der er begyndt at tegne sig et nyt mønster hos forbrugeren, oplyser direktør Mikkel Tang-Henriksen fra e-supermarked.dk

Vanen tro har folk igennem generationer købt deres dagligvarer hos den lokale købmand. Dette mønster ser nu ud til endelig at ændre sig, efter at flere danske online supermarkeder er kommet på banen. ”Vi ser en meget tydelig tendens fra udlandet – og specielt England, hvor Tesco er en meget stor spiller på markedet indenfor dagligvarer handlet på nettet. Nu er turen endelig kommet til Danmark,” siger Mikkel Tang-Henriksen.

Danskerne er også online i sommerferien

”Efter at have været på markedet i kun 14 måneder, så kan vi se vi nu en tocifret vækst hver måned, og det gør mig da stolt og glad,” siger Mikkel Tang-Henriksen. ”Det viser, at der absolut er et marked for online supermarkeder i Danmark.”

Mikkel Tang-Henriksen kan konstatere, at danskerne også er online i sommerferien. ”Vi har set mere end en fordobling af bestillinger i juni og juli i forhold til sidste år. Vi havde faktisk forventet en lille tilbagegang. Når folk har ferie, kan man forvente, at de har bedre tid til at foretage deres indkøb, men det har vist sig ikke at holde stik.”

”Mange har valgt at bruge ferien med familien på noget andet end at stå i kø i et traditionelt supermarked. Vi lever jo af at gøre det så nemt og så bekvemt som muligt for alle. Tendensen er, at familier ikke kun bruger e-supermarked.dk i deres travle hverdag, men benytter os som en fast del af deres indkøbsmønster”.


Se alle nyhederne