| Udenlandsk øl vinder terrænSkrevet d. 27 Juli 2004Det totale ølsalg er stærkt faldende herhjemme, men for udenlandske ølmærker og danske mikrobryggerier går det fremad med salget. De udenlandske ølmærker står for fire procent af ølsalget i Coop Danmarks butikker, mens mikrobryggerierne har en markedsandel hos Coop på mellem én og to procent. - I øjeblikket kan vi ikke tage en øl ind fra udenlandske bryggerier og danske mikrobryggerier, uden at produkterne klarer sig godt, siger kategorigruppechef i Coop Danmark Hans Rasmussen. Samtidig sælger Coop stadigt mere øl til lave priser, men fortjenesten på de billigste øl til 1,50 krone er tæt på nul, siger Hans Rasmussen. Udviklingen på ølmarkedet betyder, at Carlsberg taber terræn, også i kraft af at Bryggerigruppen har overtaget produktionen af Pokal Pilsner til Coops butikker.
Kilde: Berlingske Tidende
Se alle nyhederne
|