| TV-reklame øger Feta-salg i PolenSkrevet d. 20 August 2004Salget af Apetina feta er seksdoblet i juli måned i år i forhold til samme periode sidste år. En TV-reklame gør forskellen.
Arla Foods i Polen har påbegyndt en kraftig markedskampagne for Apetina feta under Arla mærket for at slå mærket fast og give det en stærk profil i landet. For første gang har Arla Foods i Polen anvendt TV-reklame, som sammen med butiksaktiviteter og PR har været med til at øge salget kraftigt. I juli måned i år var salget seks gange så stort for Apetina som i samme periode sidste år. Arla Apetina produceres på Bov og Bislev mejeri i Danmark, og det er tre år siden, at Arla Foods begyndte at eksportere feta til Polen.
”Det går rigtig godt i Polen, og væksten har været overraskende stor. Vi har det rigtige produktsortiment og en rigtig god kampagne«, fortæller Gabriela Gawel, som er marketingchef og ansvarlig for kampagnen.
Kampagnen startede i juli måned og har nu kørt i fire uger.
Det er første gang, at Arla Foods i Polen har gennemført en så omfattende kampagne for at etablere et mærke i landet, og resultaterne synes at vise, at de polske forbrugere er åbne over for nye mærker og produkter.
”Vi forventer at flerdoble vores eksport til Polen over de næste år”, siger Gabriela Gawel.
Derudover har Arla Foods i Polen mere end fordoblet den totale omsætning i forhold til sidste år, således at omsætningen nu er på knap 150 mio. kr.
Årsagen skal findes i etableringen af mærkevarer, nye produkter – både import og lokalt producerede – samt en væsentlig stigning i eksporten fra Arla Foods' mejeri i Polen, som primært går til Finland.
Se alle nyhederne
|