| Ny anklage mod KelloggsSkrevet d. 24 August 2004»Kellogg's Frosties giver dig energi til meget mere. Det er grrreat«.
Sådan siger tigeren Tony i slutningen af Kellogg's tv-reklame for det populære morgenmadsprodukt, der indeholder 39 gram sukker per 100 gram. Det får nu Forbrugerrådet til at anklage virksomheden for vildledende markedsføring.
Sulten vender tilbage
Reklamefilmen viser drenge, der står på skateboard. Så tager de en pause, hvor de spiser Frosties, før de forsvinder ud ad døren med deres skateboards i hånden.
»Reklamen giver indtryk af, at du får masser af energi til at dyrke sport, hvis du spiser Frosties. Men det høje sukkerindhold betyder, at energien ikke varer længe. Du vil hurtigt blive træt og sulten igen. Det er bedre at spise komplekse kulhydrater som brød, pasta og ris«, siger Camilla Udsen, fødevaremedarbejder i Forbrugerrådet.
Kellogg's: Frosties er et sundt produkt
Rådet har allerede anmeldt Kellogg's til Fødevareregion Nordøstsjælland for at vildlede forbrugerne i seks udsagn om energi, sukker og kulhydrater, der står bag på pakken med Frosties.
Nu har Camilla Udsen skrevet til regionen og meldt reklamefilmen også. Hvis Fødevareregionen er enig med Forbrugerrådet, kan Kellogg's blive tvunget til at ændre pakkens tekst og reklamefilmen.
Kellogg's fastholder, at Frosties er et sundt produkt, der kan indgå i en varieret kost. Firmaet understreger, at hovedingrediensen i Frosties er majs, som giver energi.
Kilde: Politiken
Se alle nyhederne
|