HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Discountbutikkerne tager markedsandele fra supermarkederne

Skrevet d. 3 November 2004
Om 10 år vil discountbutikkerne sidde på halvdelen af det danske detailmarked, viser en undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia (RIS). De traditionelle supermarkeder er begyndt at efterligne discountbutikkerne ved at skære ned i udvalget af varer, men det er den forkerte strategi, mener Bruno Christensen fra RIS. For at overleve skal supermarkederne udvide vareudbuddet og slå på kvalitet og service, siger han. Coop Danmark er udmærket klar over, at væksten ligger i discountbutikkerne, siger Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen. Men Coop vil spille på supermarkedernes udbud af fersk kød, frisk frugt og grønt samt god service og vejledning. Samtidig sænker Coop priserne på basisvarer i sine supermarkeder, så prisforskellen på sammenlignelige varer ikke er for stor i forhold til discountbutikkerne. Kilde: Berlingske Tidende

Se alle nyhederne