| Discountbutikkerne tager markedsandele fra supermarkederneSkrevet d. 3 November 2004Om 10 år vil discountbutikkerne sidde på halvdelen af det danske detailmarked, viser en undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia (RIS). De traditionelle supermarkeder er begyndt at efterligne discountbutikkerne ved at skære ned i udvalget af varer, men det er den forkerte strategi, mener Bruno Christensen fra RIS. For at overleve skal supermarkederne udvide vareudbuddet og slå på kvalitet og service, siger han. Coop Danmark er udmærket klar over, at væksten ligger i discountbutikkerne, siger Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen. Men Coop vil spille på supermarkedernes udbud af fersk kød, frisk frugt og grønt samt god service og vejledning. Samtidig sænker Coop priserne på basisvarer i sine supermarkeder, så prisforskellen på sammenlignelige varer ikke er for stor i forhold til discountbutikkerne.
Kilde: Berlingske Tidende
Se alle nyhederne
|