| Fakta vil have flere egne mærkerSkrevet d. 20 Januar 2005Fakta vil i løbet af de kommende tre år øge antallet af egne mærker, så de udgør godt en tredjedel af butikkernes varer. Faktas egne mærker udgør i dag fem procent af det samlede varesortiment. En større andel af egne mærker vil give forbrugerne bedre varer og en højere avance til Fakta, bebuder indkøbsdirektør i Fakta Stig Laursen. Investeringen i egne mærker er dog stor og vil først give afkast efter nogle år, påpeger han. Coop Norden, som ejer Fakta, indledte for et halvt år siden en gigantisk oprydning i antallet af mærkevarer med henblik på at øge andelen af egne mærker. Faktas produktion af egne mærker er betydeligt lettet af adgangen til Coop Nordens producenter og recepter. Konkurrenten Dansk Supermarked går i samme retning som Coop Norden.
Kilde: Berlingske Tidende
Se alle nyhederne
|