| Arla går på russisk tvSkrevet d. 20 Januar 2005Arla Foods øger markedsføringen i Rusland og satser for første gang på fjernsynsreklamer.
Tirsdag i denne uge gik Arla Foods for første gang på russisk fjernsyn med reklamer. De to reklamespots er led i en række marketingaktiviteter i forbindelse med, at det røde Arla Master Brand kommer på hele sortimentet til Rusland.
Aktiviteterne koncentrerer sig om Moskva og Skt. Petersborg. Begge steder har pressen samt indkøbere fra regioner og detailsektoren lige før jul været inviteret til en pr-event med deltagelse af blandt andre direktør for Division Oversø Finn Hansen og direktør for Region Øst Søren Pedersen.
I Skt. Petersborg måtte der skaffes ekstra borde og stole, da 150 mennesker mødte op.
Kampagne for Lurpak
I løbet af marts måned vil en Lurpak TV kampagne blive lanceret. I reklamerne henvises der også til en ny internetside med tips og ideer til, hvordan Arla Foods’ produkter kan anvendes.
”Aktiviteterne bruges dels til at promovere osten Natura, dels i forbindelse med at vi har fået et bredere sortiment til selvbetjeningsdiskene”, fortæller produktchef i Division Oversø Karsten Hoydal.
Natura er en såkaldt ”grädd-ost” - en havarti-lignende ost, der tidligere blev fremstillet på det nu lukkede Åseda Mejeri i Sverige, men nu fremstilles på Nr. Vium Mejeri.
I sidste regnskabsår steg Arla Foods’ eksport til Rusland med 21 procent, og selv om det stadig er de russiske storbyer, der er mest relevante for afsætning af Arla Foods’ produkter, er markeder som især Ukraine men også Kroatien og Rumænien ved at blive interessante, fortæller Karsten Hoydal.
Se alle nyhederne
|