| Forbrugerne er vilde med skruelåg på mælkekartonerneSkrevet d. 3 Februar 2005Foreløbig spørgeskemaundersøgelse viser, at det nye skruelåg på Arla Ekspres Minimælk er en stor succes.
I øjeblikket har midt- og sønderjyderne haft mulighed for at prøve de nye minimælk-kartoner med skruelåg fra Arla Ekspres.
En undersøgelse på hjemmesiden arla.dk er samtidig sat i gang for at finde ud af forbrugernes holdning til det nye tiltag. Og de foreløbige resultater viser stor tilfredshed med den nye emballage. Over 70 procent af de 5.600 forbrugere, der på nuværende tidspunkt har vurderet det nye skruelåg, er glade eller meget glade for det, og samtidig mener de, at det er nemmere eller meget nemmere at åbne.
Det samme billede viser sig, når spørgsmålet går på, om det nye skruelåg gør kartonen mere hygiejnisk, og om det er en fordel, at kartonen kan lægges ned.
Brand manager i Division Danmark Susanne Klemp er glad for den store opbakning, der allerede nu tegner sig for det nye tiltag:
”Vi er lige nu midt i introduktionsfasen, men hvis det endelige resultat er lige så godt som det foreløbige, er vi klar til også at lave skruelåg på Arla Ekspres letmælk allerede fra april/maj måned”, siger Susanne Klemp.
Fra næste uge producerer også Hobro og Slagelse Mejerier de nye kartoner, og forbrugernes endelige dom over det nye skruelåg på findes i marts, hvor spørgeskemaundersøgelsen på arla.dk afsluttes.
Se alle nyhederne
|