| Mærkevarer taber terræn i tilbudsaviserSkrevet d. 24 Februar 2005Langt de fleste mærkevareproducenter mistede i 2004 plads i supermarkedernes tilbudsaviser, selv om de betalte det samme i markedsføringsbidrag. Det viser Gallup Adfacts årlige totalopgørelse over kædernes kampagnevarer i tilbudsaviserne. Samtidig vinder supermarkedskædernes egne mærker, såkaldte private labels, frem i tilbudsaviserne. Det åbenlyse spørgsmål er, om det er de stærke mærkevarer, der betaler for supermarkedernes egne mærker. Coop Danmarks informationsdirektør, Jens Juul Nielsen, er ikke overrasket over udviklingen. Private labels presser mærkevarerne, som skal kunne noget særligt for at bevare forbrugernes præferencer. Mærkevarer, som ikke kan noget særligt, og som derfor ikke har en høj præference, har det meget svært, siger Jens Juul Nielsen.
Kilde: Børsen
Se alle nyhederne
|