| Redningen hedder kvalitet og serviceSkrevet d. 19 April 2005Hvis ikke de traditionelle supermarkeder satser på kvalitet eller begynder at samarbejde med de store udenlandske kæder, vil presset fra discountsektoren få halvdelen af dem til at forsvinde i løbet af de næste fem år. Supermarkederne skal gøre forskellen mellem dem og discountbutikkerne tydelig ved at forbedre service og kvalitet og skabe et stærkt brand. Det er konklusionen i en undersøgelse fra PA Consulting Group. Ifølge undersøgelsen er Irma særligt godt rustet til konkurrencen, fordi kæden gennem mange år har opbygget et stærkt brand. Irmas administrerende direktør, Alfred Josefsen, tror, at Irmas stærke brand betyder, at konkurrencen fra supermarkederne fremover bliver mindre, fordi de kommer til at ligne discountbutikkerne stadigt mere. Per Bank, viceadministrerende direktør i Coop Danmark, siger, at Coop fremover skal vurdere den enkelte butik og tilpasse den til den af Coops butikstyper, der giver det optimale udbytte.
Kilde: Jyllands-Posten/Morgenavisen
Se alle nyhederne
|