| Spillet om kølediskenSkrevet d. 5 Juli 2004Tendensen inden for dagligvaremarkedet går i to retninger. Langt størstedelen af fremtidens dagligvaremarked vil bestå af discountvarer, men en lille del vil bestå af unikke produkter, som man kan følge helt til stalddøren på den enkelte gård. Det var meldingen på en workshop hos forskningsprojektet brand base under Syddansk Universitet, hvor informationsdirektør i Coop Danmark Jens Juul Nielsen deltog som oplægsholder. Han påpegede, at Irma er trendsætter inden for de unikke fødevarer, blandt andet med øl fra danske mikrobryggerier og dagfrisk mel fra Skærtoft Mølle på Als. Mens kvalitet er det første offer i discountkrigen, eksempelvis er den billige mælk ældre, og det billige rugbrød er bagt med stråforkorter, så er kvaliteten afgørende for de unikke fødevarer. Forbrugerne skal opleve, at det smager godt, før de eksempelvis køber en øl, der koster 38 kroner for 70 centiliter, fastslog han.
Kilde:Fyens Stiftstidende Lørdag
Se alle nyhederne
|