| Landsholdet vandt på internettetSkrevet d. 5 Juli 2004Det lykkedes ikke for fodboldlandsholdet at få bolden i nettet i EM-kvartfinalen mod Tjekkiet. Til gengæld er de danske forbrugere livligt gået på nettet for at besøge Arlas EM-hjemmeside.
Siden landsholdet blev samlet i Vedbæk for godt en måned siden, har omkring 52.000 besøgt Arlas EM-site på arla.dk, hvor man har kunnet læse historier fra den danske EM-lejr både herhjemme og i Portugal. Ud af de besøgende har over 14.000 deltaget i konkurrencen om et rejsegavekort ved at sætte de rigtige slutrunder på fire tidligere landsholdstrøjer.
Konkurrencen var en del af Arlas EM-kampagne i dagligvarebutikkerne, hvor der blandt andet blev uddelt smagsprøver på det nye produkt drikkeyoghurten Yoggi Yalla samt Arla Mini serien og Mini Meal produkterne.
Positiv effekt
”Kampagnen har helt sikkert haft en positiv effekt på salget. Vi har udnyttet, at vi er sponsor for landsholdet, og EM-kampagnen er især gavnlig for et forholdsvist nyt produkt som Yoggi Yalla, hvor forbrugerne har fået mulighed for at få en gratis smagsprøve”, siger tradechef i Division Danmarks marketingafdeling Jesper Møller.
3.400 EM-trøjer solgt
På Arlas hjemmeside har man også kunnet købe forskellige landsholdstrøjer, og det har 3.400 indtil nu gjort. På trods af Danmarks EM-exit indløber der stadigvæk en snes bestillinger om dagen på landsholdstrøjer - dog primært i børnestørrelser.
Se alle nyhederne
|