| Detailhandelen afviser rabatkuponjungleSkrevet d. 21 September 2004Coop Danmark og Dansk Supermarked siger nej tak til at trække kunder ind i butikken ved hjælp af rabatkuponer. En ny EU-forordning vil åbne for tilgift, mængdebegrænsning og rabatkuponer, men rabatkuponerne er noget rod, mener informationsdirektør i Coop Danmark Jens Juul Nielsen. Det vil kun være i leverandørernes interesse at udstede kuponerne, så kunderne foretrækker netop deres produkt, siger han. Coop ønsker heller ikke at give kunderne gaver. Man får ikke noget gratis, og det ved kunderne godt, siger Jens Juul Nielsen. Dansk Supermarked vil derimod gerne give kunderne gaver. Både Coop og Dansk Supermarked er positive over for forordningens mulighed for mængdebegrænsning, som allerede er indført i praksis, da det i dag er lovligt at angive et maksimalt antal af en tilbudsvare per indkøb.
Kilde: Børsen
Se alle nyhederne
|