| Succes for Max Havelar i NorgeSkrevet d. 27 Januar 2004Stadig flere norske forbrugere får øjnene op for Max Havelaar-mærkede produkter.
Salget af den bæredygtigt producerede kaffe øgedes med 32 procent fra året før, og de andre produkter havde også stor vækst. Totalt for alle produkter øgedes salget med 47 procent fra 2002 til 2003.
- Bedre distribution og en stadig større bevidsthed blandt forbrugerne er hovedgrundene til stigningen, sier Ragnhild Hammer, informationschef i Max Havelaar Norge.
Til trods for at det totale kaffeforbrug går ned, er salget af Max Havelaar-mærket kaffe øget - også i 2003. I 2003 blev der solgt over 300 tons Max Havelaar-mærket kaffe. Norge ligger nu på tredjepladsen internationalt, når det gælder vækst i salget af Max Havelaar-mærkede produkter.
Det oplyser Økologisk Landsforening.
loh
Se alle nyhederne
|