| Svensk succesprodukt til SydøstasienSkrevet d. 1 Februar 2004Hong Kong-kineserne bliver de første, der kan få smag for Light & Lovely. Her lanceres produktet i disse dage i 250 grams emballage.
”Vi har valgt at satse på varianten med 30 pct. fedt, da markedet for light-varianter er meget stort i Asien”, siger Lars Møller Henriksen, Arla Foods’ salgschef i Sydøstasien.
Hidtil er kun en meget lille del af Lätt & Lagom nået ud til forbrugere uden for Sverige, nemlig gennem leverancer til Mellemøsten.
Lanceringen i Hong Kong følges op af en lancering i Thailand til marts, og lever salget op til forventningerne, står Singapore og Malaysia for tur til sommer, og siden følger det øvrige Kina og Taiwan.
Lurpak og Lurpak Spreadable er allerede at finde på det sydøstasiatiske marked, og med lanceringen af Light & Lovely øger Arla indsatsen på det sydøstasiatiske marked for blandingsprodukter og margarine, som skønnes at være dobbelt så stort som markedet for smør.
Trods asiaternes lave forbrug af mejerivarer sælger Arla ca. 2.000 tons produkter på det sydøstasiatiske marked, og sidste år steg omsætningen med 15 pct.
Se alle nyhederne
|