| Ingen priskrig - men nye mærker og tilbudSkrevet d. 13 Oktober 200413. oktober 2004: I visse medier fremstår det som om Coop lægger op til priskrig i Danmark. Det er ikke korrekt. Omtalen baserer sig på kampagnen "Mit nye Coop", som vi omtaler i denne pressemeddelelse, som man har kunnet læse her siden 4. oktober.:
For første gang gennemfører Coop Norden en fælles markedsføringsaktivitet i Danmark, Sverige og Norge. Under overskriften ”Mit Nye Coop” fortæller kampagnen om virksomhedens særpræg som forbrugerejet dagligvarevirksomhed, samt hvordan man gennem fælles indkøb skaffer de 11 millioner kunder lavere priser
”Mit Nye Coop” bliver synlig i en række forskellige medier. TV, dagblade og tilbudsaviser samt naturligvis i de cirka 3000 butikker. I Danmark er kampagnen i Kvickly, Kvickly xtra, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen. Kampagnen omfatter også intern information til de 60.000 medarbejdere i koncernen.
”Kampagnen er første trin i vores bestræbelser på at gøre Coop til et af Nordens stærkeste mærkevarer. I det arbejde er medarbejderne i vores butikker vores vigtigste ambassadører,” siger koncerndirektør Claes Eriksson, der er ansvarlig for forretningsudvikling i Coop Norden.
Fordelene ved Coop Norden bliver nu mere synlige i butikkerne. Coop Nordens fælles indkøb har allerede skabt resultater i form af lavere priser. Kæderne har sænket priserne på en lang række varer. Der er skabt det nye eget mærke X-tra, som er modsvar til discountkædernes lavprisvarer. Samtidig med ”Mit Nye Coop” kampagnen, kommer Coop Nordens nye masterbrand, Coop med højkvalitetsprodukter til priser, der er yderst konkurrencedygtige med de tilsvarende mærkevarer.
”Mit Nye Coop” er ingen enkeltstående kampagne. Præcis som prisfaldene vil fortsætte, så fordelene ved nordisk samarbejde blive tydeliggjort ved at vise stadig flere fordele ved, at Coop er et medlemsejet og nordisk foretagende,” siger Claes Eriksson.
Kampagnen begynder 25. oktober og er udviklet i samarbejde med reklamebureauet, FutureLab.
Se alle nyhederne
|