| Arla støtter sund mad i sportshallerSkrevet d. 25 Februar 2004Arla Foods og en række andre fødevarevirksomheder går sammen med Kræftens Bekæmpelse om at udvikle sunde mad- og drikkevarer til børn og unge i landets sportshaller.
Storforbrugerne af slik, pommesfritter og sodavand i landets sportshaller er børn og unge, viser en undersøgelse foretaget af Kræftens Bekæmpelse.
Derfor har organisationen taget initiativ til et utraditionelt partnerskab med blandt andre Arla Foods. Formålet er at udvikle sunde mad- og drikkevarer til børn og unge i landets 1.100 sportshaller og 11.000 idrætsklubber.
- Udfordringen er at tilbyde de unge nogle sunde alternativer, som både smager godt og appellerer til deres livsstil, siger projektleder Hanne Vig Flyger fra Kræftens Bekæmpelse.
Hun henviser til, at mere end hver tredje danske barn spiser mere sukker end de anbefalede 10 pct. af enerigiindtaget.
De øvrige partnere i projektet er Institut for Human Ernæring, Agrova Food, Schulstad Frost, Royal Greenland og Tulip Food Company.
Projektet har fået et tilskud på 1,7 mio. kr. fra midlerne under Innovationsloven.
Se alle nyhederne
|