| Netto er danskernes foretrukne dagligvareforretningSkrevet d. 10 April 2004Hver femte dansker peger på Netto som den butik, de foretrækker at handle i, viser undersøgelse. Næsten alle vælger discountsupermarkedet på grund af de lave priser.
Lave priser og gode tilbud.
Det er årsagen til, at Netto er Danmarks suverænt mest populære butik. Analyseinstituttet Webpol har for Politiken spurgt 998 danskere, hvilken butik de foretrækker at handle i. Og mere end hver femte dansker peger på discountbutikken.
1 procent går i Netto på grund af god service
Undersøgelsen viser, at kun hver 10. af de forbrugere, der foretrækker Netto, mener at varesortimentet er værd at tale om. Og kun en enkelt procent af de adspurgte, synes at servicen er en god grund til at gå i Netto.
Netto drejer sig derimod om penge. Ni ud af ti vælger Netto på grund af de lave priser.
Dansk Supermarked er den store vinder
Undersøgelsens helt store vinder er A.P. Møllers Dansk Supermarked. De tre butikskæder som Danmarks rigeste virksomhed ejer – Netto, Føtex og Bilka – tager henholdsvis første-, anden- og tredjepladsen i undersøgelsen.
Det er de ikke så glade for hos den gamle brugsbevægelse, der nu hedder COOP Danmark.
Pris, pris og pris
»Det viser bare, at danskeren kun går efter pris, pris og pris. Jeg synes, at det er forstemmende, at danskerne kun vælger efter prisen, og vi bliver ikke honoreret for den indsats, vi gør for miljø, økologi og etik. Det er trist, at forbrugerne i så rigt et samfund, ser bort fra de værdier, for blot at få den billigst mulige vare«, siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen.
Kilde: Politiken
Se alle nyhederne
|