| Unikt kaffekoncept sat til salgSkrevet d. 23 April 2004Efter syv års succesfuld udvikling af kaffekonceptet AMOKKA sætter de tre ejere nu AMOKKA A/S til salg.
Beslutningen er truffet mens forretningen AMOKKA på basis af en unik markedsposition udvikler sig meget positivt i både Danmark og udlandet. Væksten sker gennem det veletablerede brand AMOKKA, der med den buttede kaffedanserinde i front har revolutioneret danskernes forbrugsvaner fra posekaffe til specialristede kaffeblandinger. Derudover er AMOKKA også café og restaurant på Østerbro, firmagaver, web butik og en gros afdeling, som forsyner mere end 150 butikker rundt om i landet med AMOKKA kaffe, udstyr til kaffe brygning og tilbehør – herunder en stor serie med tekstiler og emballage til opbevaring.
"Vi har nået vores primære mål, som var at få danskerne til at sætte pris på kvalitetskaffe. Derudover har vi i fællesskab udviklet AMOKKA til et stærkt, kendt varemærke og koncept, som i dag har vist sig at have et stort vækstpotentiale. Udviklingen på kaffemarkedet peger i retning af specialkaffer og stærke brands, så for den rette aktør er der særdeles gode indtjeningsmuligheder indenfor dagligvarehandelen og på cateringsmarkedet" siger Lasse Thielfoldt.
Sidste år fremlagde ejerne en ambitiøs vækstplan, der med fokus på vækst i både indtjening og omsætning på fem år skal femdoble omsætningen fra 23 til 100 mio. kr. Målet er at udnytte mulighederne i selve brandet AMOKKA, kommercialisere nuværende forretningsområder og udvikle nye markeder.
"Forretningen AMOKKA rummer i dag flere færdigudviklede forretningskoncepter, der er efterspurgt af den kvalitetsbevidste forbruger. De spænder fra vores restaurant Cafe AMOKKA på Østerbro til volumesalg i dagligvarekæder, eksklusive kaffeløsninger til virksomheder og franchise af kaffebarer og kaffebutikker i Danmark og udlandet. Omdrejningspunktet for kunden er den gode oplevelser omkring kaffe af højeste kvalitet og en eksklusiv produktlinje," siger Lasse Thielfoldt.
Beslutningen om at sælge sker på baggrund af mange overvejelser om hvordan den gode kaffeoplevelse, som AMOKKA står for, kan bringes ud til endnu flere forbrugere i både Danmark og udlandet.
"Det er klart, at vi står i en helt speciel situation. Vi har oplevet at en ide, AMOKKA, har udviklet sig til en stor og nu også international forretning. Men vi er mere ildsjæle end administratorer og med en voksende virksomhed, tror vi at det er tiden at lade AMOKKA udvikle sig i et andet regi, men meget gerne med vores deltagelse. Der har allerede været flere seriøse henvendelser, så vi tror på muligheden for at finde den rigtige køber." siger Lasse Thielfoldt.
AMOKKA A/S har i alle årerne opfyldt de forretningsmæssige mål og beskæftigede i 2003 i alt 55 ansatte.
Se alle nyhederne
|